Театрална постановка "ПУРПУРНИЯТ ОСТРОВ"

(Или генерална репетиция на пиесата на гражданина Жул Верн в театъра на Генадий Панфилович
– с музика, вулканични изригвания и английски моряци в четири действия, с пролог и епилог)


Източник: ДКТ Варна
Позоваването на източника е задължително.

ЕРА СТОЙКОВА(Генадий Панфилович - директор на театъра, той е и лорд Едуард Гленарвън) КРАСИМИР ДОБРЕВ (Василий Артурович Димогацки – писателят с псевдоним Жул Верн, той е и Кири – Куки – дворцов авантюрист)

ГАЛИН ГИНЕВ (Сава Лукич – цензор, Лики – Тики - пълководец, бял арап )

БОЯН СТОЯНОВ (Ликуй Исаич – диригент, Жак Паганел – член на географското дружество, Кай – Кум – първи положителен туземец, Тохонга – гвардейски арап)

ГЕРГАНА ГОСПОДИНОВА (Лидия Ивановна – жена на Генадий Панфилович, тя е и лейди Гленарвън)

ЕВГЕНИЯ ВАСИЛЕВА (Бетси – камериерката на лейди Гленарвън, Фара – Тете – втори положителен туземец)

ДИАНА ЦОЛЕВСКА (Никанор Метелкин – помощник режисьор, той е и слугата Паспарту, той е и Говорещият папагал)

СТОЯН СТОЯНОВ (Сизи – Бузи Втори – бял арап, повелител на острова, суфльор) ВСИЧКИ: Арапи – гвардейци (отрицателни, но разкаяли се) Червени туземци и туземки (положителни и несметни пълчища) Харемът на Сизи – Бузи Втори, английски моряци, музиканти, театрални ученици, фризьори и шивачи.


"Пурпурният остров" на М. Булгаков не е била поставяна у нас. Подзаглавието й е: "Генерална репетиция на пиесата на гражданина Жул Верн в театъра на Генадий Панфилович – с музика, вулканични изригвания и английски моряци, в четири действия с пролог и епилог" – представете си само колко фантазия може да се крие в действието на гореспоменатата пиеса! И колко обърканост на историческата епоха, през която протича гореспоменатата репетиция! В микрокосмоса на репетирането на тази пиеса, откриваме макрокосмоса на живота с интриги, подлости, борби за надмощие и разбира се – нагаждачеството на артистите към изискванията на властта.

Нагаждачество към властта на режисьора, на автора на пиесата от една страна, и към изискванията на комисаря по културата в сталинска Москва, от друга.

Алегориите в репетираната пиеса са исторически – червени туземци свалят бели арапи от власт и конфискуват перлите, които арапите продават на Западна Европа, за да осигурят прехрана на островитяните. След бунт, перлите вече принадлежат на туземския народ, но поради прекъсването на търговските взаимоотношения с цивилизования свят, племето измира от глад (въпреки безценните скъпоценности в ръцете си).

Странното е, че постреволюционната ситуация в този пурпурен остров, прилича поразително на ситуацията в днешна България, която държи скъпоценности в ръцете си и не знае какво да прави с тях! А цензурата от онова отминало време е... вечна!? Цензурата не умира, а еволюира. А всички исторически епохи си приличат "генетично". Предишната ражда следващата!



Празници, фестивали Театър Куклени спектакли Други представления
Концерти Изложби Спортни прояви Клубни мероприятия Още събития...
Месечен културен афиш Календар на събитията Изминали събития
 ТЕАТРАЛНИ ПОСТНОВКИ